Režim dne - MŠ Stachova
Pravidla docházky dítěte do MŠ
Zástupce dítěte je povinen oznámit mateřské škole předem známou nepřítomnost dítěte.
Není-li nepřítomnost předem známá, omluví dítě neprodleně.
V případě dlouhodobější nepřítomnosti informovat průběžně.
Dlouhodobější nepřítomnost (14 dnů a více) je nutné omluvit ředitelce školy.
K zamezení šíření nákaz a s ohledem na druhé děti není vhodné posílat do mateřské školy dítě s počátečními příznaky nemoci nebo dítě nedoléčené.
Pokud se v době přítomnosti dítěte v MŠ prokáže, že není v pořádku, bude rodič telefonicky vyrozuměn, aby své dítě vyzvedl a navštívil lékaře.
Věci potřebné do MŠ
Pohodlný oděv do třídy (tričko, tepláky, holčičky popř. sukýnku na gumu, zástěrku) - malujeme, cvičíme, zpíváme, hrajeme si na koberci, stolujeme, sami se svlékáme a oblékáme při použití toalety atd.
Bačkory s pevnou patou (nevhodné jsou cvičky, pantofle)
Náhradní oděv a obuv pro pobyt venku na sport, do pískoviště (takový, který si dítě může ušpinit, cítí se v něm dobře a nemusí si dělat starosti, nedávejte dětem do školky značkové drahé věci, vše podepište)
Pyžamo
Náhradní oděv do pytlíku v šatně (pro případ polití při stravování, kreslení, eventuálně pomočení)
Všechny věci by měly být řádně označeny- podepsány (např. fixou na textil), předejdete tak jejich záměně či ztrátě!
Vnitřní denní režim při vzdělávání dětí
Předškolní vzdělávání dětí podle stanoveného školního vzdělávacího programu probíhá v následujícím základním denním režimu:
630-830 | doba určená pro příchod dětí do mateřské školy a předání dětí pedagogickým pracovníkům k předškolnímu vzdělávání; děti již přítomné v mateřské škole vykonávají volně spontánní zájmové aktivity, volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky zaměřené především na hry a zájmovou činnost |
830-900 | ranní cvičení, hygiena, svačina |
900-930 | řízené činnosti a aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí, podle školního rámcového programu |
930-1130 | příprava na pobyt venku , pobyt dětí venku, při kterém probíhají řízené činnosti a aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí, na jejich citový, rozumový a tělesný rozvoj, prováděné podle školního rámcového programu a v souladu se zaměřením jednotlivých tříd s důrazem na pohybové aktivity, seznamování s přírodou, s přírodními jevy a s okolním světem (v případě nepříznivého počasí pokračují řízené činnosti a aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí ve třídách mateřské školy) |
1130-1300 | hygiena a oběd |
1300-1430 | spánek a odpočinek dětí respektující rozdílné potřeby dětí, individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku |
1430-1730 | odpolední svačina, volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové aktivity dětí, v případě pěkného počasí pobyt na zahradě mateřské školy doba určená pro přebírání dětí zákonnými zástupci |
Stanovený základní denní režim může být pozměněn dle věku dětí a v případě, že to vyplývá ze školního rámcového programu a v případě výletů, exkurzí, divadelních a filmových představení pro děti, besídek, dětských dnů a podobných akcí.
Organizace školního stravování
Zařízení školního stravování, organizace jeho provozu a rozsah služeb.
Školní stravování v mateřské škole zabezpečuje školní jídelna v provozovně prostorově umístěné v oddělené části mateřské školy. Při přípravě jídel postupuje školní jídelna podle Vyhlášky MŠMT č. 107/2005 Sb., o školním stravování (dále jen Vyhláška o školním stravování) a řídí se platnými výživovými normami a zásadami zdravé výživy.
Školní jídelna připravuje jídla, která jsou rozvážena do jednotlivých tříd mateřské školy, ve kterých probíhá vlastní stravování dětí.
Kromě jídel připravuje školní jídelna i tekutiny, které během svého pobytu v mateřské škole děti konzumují v rámci „pitného režimu“.
Pokud je se zákonným zástupcem dohodnuta jiná délka pobytu dítěte v mateřské škole (viz bod 5.1) než celodenní, má dítě právo odebrat jídla připravovaná školní jídelnou a vydávána dětem v době jeho pobytu v mateřské škole.
V rámci „pitného režimu“ mají děti po dobu svého denního pobytu v mateřské škole k dispozici nápoje (čaje, ovocné šťávy), které jsou připravovány podle zásad zdravé výživy a se zaměřením na častou obměnu jednotlivých druhů nápojů. Děti požívají nápoje v průběhu celého pobytu v mateřské škole v samoobslužném režimu podle vlastního pocitu žízně.